Ocak 16, 2014

Ispanak-severlere Ispanaklı Kol Böreği :)

Merhaba :)
-Mutfakta Neler Oluyor? 
-Ispanaklı Böreeeeekkk :D

Yapımı çok kolay, malzemesi az, leziz mi lezizz ıspanaklı kol böreği! :) 
O kadar leziz ki, piştikten sonra fotoğraflayamamışım, her yeri kontrol ettim, fotograf makinamı, telefonları, yok arkadaş, hemencik yemişiz :)) 
Yaşasın yemek yemeekk.!!



Ben soğanlı, az salçalı ve biraz pişmiş ıspanak içini tercih ediyorum, isterseniz çiğ de yapabilirsiniz.
Soğanları doğrayıp, öldürürken, ıspanağı doğrayalım ve tavaya koyalım, üstüne salçamızı baharatımızı ekleyip, 2 3 dakika pişirelim..
Baharat olarak pul biber, kimyon, karabiber ve toz biber kullandım..










Yufkanın içine sürmek için;
  1. 2-3 kaşık yoğurt,
  2. yarım su bardağı süt
  3. ve biraz sıvıyağ.
Karıştırıyoruz :)






Geldik yapıma;
Benim tezgahım dar oldugu için, böyle katlamak zorunda kaldım yufkayı. İç kısmın kalın olmasını istediğim için ikiye bölmedim ilkinde, ancak ikinci yufkaya geçtiğimizde 2'ye böldüm.
Önce sıvı karışımı sürüyoruz, ardından ıspanağı koyup yayıyoruz..


Ve uç kısımdan incecik sarmaya başlıyoruz, ancak çok sıkı da sarmayın hamur olabilir.

Alt kısma da aynı işlemleri uyguluyoruz,







ve sonuç;

Kol diye buna diyorlar sanırım :)

Daha sonra tepsiye, çevresine dolayarak koyuyoruz, gördüğünüz gibi..





Aynı şeyleri tekrarlayıp, üstüne yumurta sürüp, fırında 180 derecede, üstü güzelce kızarana dek pişiriyoruz..

İsterseniz içine kaşar ya da beyaz peynir ekleyebilirsiniz, hoş oluyor..

Dediğim gibi pişmişi yok, gösteremeyeceğim ama piştikten sonra pasta gibi dilimleyin ve afiyetle yiyin :)

Haydi yin gayri!
<3


Not: 22 ocakta son bulacak Blog Yarışmasında bana destek olursanız, çok mutlu mesut olurum. Buraya tıklayıp, oy vermeniz yeterli. Teşekkürler

2 yorum :

  1. Ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyor tadı da eminim mükemmeldir.Bende yapıyorum ıspanaklı bu böreği ama direk siniye döşüyorum daha pratik oluyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimm :)
      bana da bu daha pratik geldi, ayrıca görünüm olarak da daha hoş gibi :)

      Sil

1-2 kelime de olsa, fikrini paylaş benimle lütfen :)

LinkWithin

link